tirsdag den 31. oktober 2017

Nye traditioner i et nyt kvarter

Halloween = græskarudskæring, (u)hygge, scary børn og spandevis af slik💀👻🎃🍫🍬🍭
Hej igen, nøj hvor har jeg savnet de her stunder, hvor jeg har fået lov at berette lidt om livet her i Skovkvarteret. Så da jeg fik muligheden igen i forbindelse med Halloween, besluttede jeg mig for at holde generalprøve dagen før dagen og fik tændt op i lysene og sprang ud på gaden for at tjekke vores (u)hygge ud.

Det kan vi vist efterhånden godt være tilfredse med. Vi får lidt nyt scary-pynt til samlingen hvert år, men tror altså vi er ved at være i mål. RIP stenen er nyeste køb, og jeg har altså lidt optur over den💀👻
Børn bare kom an - vi er SÅ klar

Vi startede faktisk allerede med at pynte op i starten af oktober. Jeg synes, at når nu vi skal pynte op, kan vi lige så godt komme i gang, så vi kan nå at nyde det lidt.

I uge 42 var vi på efterårsferie, så der røg jo lige en uge, hvor vi ikke kunne hygge med vores lys og diverse. Vi inviterede efter hjemkomst naboens datter ind, så hun kunne være med til at skære græskar. Sådan nogle græskar kan altså godt blive slatne ret hurtigt, så derfor havde vi trukket det lidt med at få det klar. 

Børnene drak 'heksebryg' og spiste 'uhyggeligt snold' imens og hyggede sig helt vildt. Det er total fedt, at man kan samles og hygge helt vildt med faktisk ret lidt🙏🙏

Vores græskar blev ikke helt så scary som ønsket, vi har heldigvis et forsøg igen næste år og næste år og..... Men hyggeligt er det med lys og pyntegræskar mv. i den lille 'forhave'.

Jeg er altså ret stolt af vores udsmykning i år, så i får lige et lille kig inde fra også. Når  vi sidder og spiser, kan vi følge med ude på vejen, når børn stopper op og lige kommer lidt nærmere og lurer. De mindste har haft lidt svært ved at lade tingene stå, så vi har fået talt med en hel del, når forældrene har været og aflevere det, de små er rendt afsted med haha.

I år har vi edderkopper og andet lir i det meste af huset, men for at det ikke skal stå helt af, er det dog i køkkenet vi har samlet den største del.

Om lidt går det løs, og børnene på vejene skal mødes og i samlet flok gå rundt og råbe slik eller ballade. Jeg glæder mig til at gå rundt med dem og se deres glæde over at være udklædt, råbe slik eller ballade og skovle slik ind. 


Ligeledes glæder jeg mig til ENDELIG at åbne vores dør og råbe boooooo (jeg har sågar købt lidt udklædning til mig selv), inden de kære små kan tage fra de to scaryboxe, jeg har gjort klar. Faktisk er de gjort klar mindst 2 gange, men der kom lige mus forbi - eller måske bare en sukkergris hahaha. 


Sidste år, var halloween ikke så fedt her på vejen, da kun 10 huse var beboet. SÅ i år tager vi MAX revanche.


Boooooooo herfra og i får en masse billeder og en beretning, når aftenen forhåbentligt er veloverstået.


KH
Pernille, Ida og Louie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar