tirsdag den 5. september 2017

Er i klar til lidt mere fest....

Så er min sidste uge skudt i gang, som blogger her for nybyggerfamilierne. Det vil sige, at jeg har denne uge til at fortælle om livet her i Skovkvarteret. 

Det ville jo være vildt fedt, hvis der er nogen medlæsere af bloggen, som vil tilkendegive, hvad i synes vi mangler at fortælle om? I løbet af ugen vil jeg svare på de spørgsmål i har, i forhold til at bo i projektbyggeri, en ny bydel, Ørestad, skole eller hvad-som-helst, som i måtte ønske at få svar på (som handler om ovennævnte 😉)

When the fat lady sings...
Først bliver jeg dog nødt til at indrømme, at jeg var noget misundelig over, at min uge som blogger ikke lige passede ind med sommerfesten🍷💃🕺🍷. For nøj jeg ville gerne have fortalt lidt om den. Heldigvis er jeg sikker på, jeg kan komme med lidt flere detaljer, eftersom jeg var den der lukkede og slukkede festen. Det er vel min pligt som midlertidig blogger og dermed informant haha😂😂. SÅ er i klar....


Jeg lovede Henning, at hans fantastiske sommerfest outfit kom på bloggen👍🌺🥃. Og se lige hvor mange vi var - og det endda uden børnene som rendte rundt og legede. Der var stillet godt med gril op, så alle ku få grillet bøfferne.

Sommerfesten volume 2
Thomas og Julie har jo ellers beskrevet dagen meget præcist, så der er ikke meget mere at komme efter der. Og faktisk synes jeg ikke, der er så mange pinlige episoder at fortælle om (der en enkelt, som der er grint lidt af, men da jeg selv stod for den, behøver jeg heldigvis ikke at gå i detaljer - og nej det var ikke noget med, at jeg blev for fuld😜😎). 

Men ud på de sene nattetimer, kom der altså gang i danseskoene, selvom de fleste af os havde skiftet til kondisko og varmt tøj. Der gik ligefrem lejrskole i den, og flaskerne begyndte af gå på runde, og der blev sunget lidt druksange og gjort et forsøg på noget karaoke🎤🎼. Næste gang må vi have gang i sang i fælleslokalet.

Drengene har gang i 'slå søm i', børnene ser film i fælleslokalet og tøserne de skåler selvfølgelig i FISKEFJÆS ud på natten - ingen madspild her, så flasken blev tømt 😂







Vi sluttede af hos Kim og Sophie, da det begyndte at regne lidt, og vi måtte trække ind. Og da snakken faldt på (og fantasien løb af med os), at Kim havde læst forkert på indkøbslisten og havde købt 7 kg. agurker🥒 i stedet for 7 stk. (han mente at have hørt, at vi skulle bruge agurker til en leg😲), var det vist på tide at hoppe i seng😂.

Ida var topklar til fest og havde glædet sig længe. Hun havde selv pyntet sig med strutskørt og rygtaske (et koncept jeg ikke helt forstod) og ville have spænder i håret😍😘

Dagen derpå
Dagen derpå må jeg indrømme, at jeg ikke var meget værd. Og selv da der var en stor flok, der samledes på vejen for at spise mad fra McDonalds, måtte jeg melde pas. Det blev i stedet til en gåtur til Fields efter mælk (jeg kom hjem uden mælk og med 3 poser chips - øhhhh🙈🙊) og en pizza leveret ved døren om aftenen🍕🍕.

Status
Dagene efter festen er det tydeligt at mærke, at der er kommet et tættere sammenhold og større kendskab til hinanden. Man stopper lige op og sludrer og griner lidt, og man kender pludselig en del flere. Tror vi er flere der glæder os til julefrokosten allerede😃🎅🤶

Der var endda sørget for vores helt egen doktor til at yde førstehjælp haha.
#SikkeEnFestViHarHaftNuINat #GodtArbejdeTilFestudvalget



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar