tirsdag den 25. juli 2017



Hej, jeg hedder Pernille
Jeg er nybagt blogger og beboer i Skovkvarteret, i et af rækkehusene. Her bor jeg med mine skønne børn, Louie Waldemar på knap 7 år og Ida Caroline på 2,5 år.

Til rejsegilde - i vores hus i november 2015
Jeg er faktisk den allerførste beboer der skrev under og købte hus her i Skovkvarteret, helt tilbage i maj 2015. 
Jeg var ikke den første der flyttede ind, men jeg føler faktisk jeg flyttede ind, længe før jeg modtog nøglen🔑.

Egentligt føles det som om, jeg 'flyttede ind' kort efter, jeg skrev under. For jeg har godt nok opholdt mig mange timer på den byggeplads. I forbindelse med jeg købte huset flyttede jeg nemlig til Ørestad og boede til leje i det byggeri, der hedder Stævnen (som ligger helt ud til fælleden mod syd foran det smukke træskib, som er helt genialt for børn at lege i) alt imens mit fine hus blev bygget. 

Her får jeg nøglen til mit hus i august 2016
Det har betydet, at jeg næsten hver eller hver anden weekend var et smut forbi byggepladsen/salgspavillonen for at følge med i byggeriet på tæt hold. Mine børn var nemme at lokke med, for især min søn fandt jo hurtigt ud af, at der var gratis is at hente i fryseren og en sandkasse med en gravko udenfor pavillonen til fri afbenyttelse. Og indrømmet, det lokkede da også moderen, især de weekender hvor der har fint besøg fra ismejeriet.



Jeg deltog naturligvis også i alle de Tetris arrangementer, der er afholdt undervejs. Således var jeg med til fællesspisning i efteråret 2015, hvor de første købere kunne mødes til en uformel aften, hvor vi spiste lidt god mad og skålede med hinanden. Aftenen bød også på muligheden for, at byde ind med, hvad man kunne have af ønsker for fællesrummet/-huset (vi skrev hver især ønsker ned på papir, som siden er blevet brugt ifm. indretningen af fælleshuset - altså ik papirerne men ønskerne).

Rejsegilde med klovnerier og pølser på grillen
Dernæst var der rejsegilde hvor der var disket op med pølser på grillen, en klovn, der lavede balloner til børnene og kaffevogn der bryggede diverse varme drikke i et væk og meget meget mere. Der er aldrig blevet sparet, når det kommer til arrangementer, og hvad der er blevet disket op med. Således var der også skruet godt op for hyggen, da det var blevet tid til indflytterfest og sommerfest Og søreme om ikke også Tetris sørgede for at invitere de første tilflyttere til vejfest, ligesom der også var julehygge da vores fællesrum blev indviet. 


Jo jo det er muligt jeg først flyttede ind 1. august 2016, men jeg kendte nærmest mine naboer længe inden, og det virker som om, jeg allerede har boet her meget længe målt både på det sammenhold/kendskab vi har til hinanden her på vejen, og på de timer jeg har opholdt mig i området. 



De kommende 7 uger vil jeg og 3 andre familier fortælle en masse om, hvordan det så er at bo her i Skovkvarteret. Hvordan er fællesskabet? Hvad var vores tanker bag at flytte hertil? og er ønskerne blevet indfriet? Hvem bor her? Hvordan er børnelivet her og meget meget mere.

Håber i har lyst til at læse med de næste 7 uger

Ingen kommentarer:

Send en kommentar